Post for a Million
Entrant: Promodo
Country: Ukraine
Section/Contest/Category: E. SMM / E06. Mastery of performance of the stories as a motivator for creating UGC
Award: Gold
Advertiser/Brand: ukrarmor (https://ukrarmor.com.ua)
Year: 2024
Creative Team:
Promodo Head of SMM: Artem Chystov SMM Team Lead: Daria Bielushkina Content Manager: Veronika Hrechko Graphic Designers: Iryna Oistryk, Yelyzaveta Starchenko Moderator: Andrii Kara Copywriter Team Lead: Anastasiia Stanovska Creative Copywriter: Daryna Starko Video Operator: Vladyslav Dydenko Video Editor: Ruslan Kulinich Producer: Borys Kirichek Client Servese Manager: Veronika Adamenko ukrarmor Founder: Vladyslav Havinchuk Creative Director: Vladyslav Yashchuk CMO: Maksym Pankovskyi
Creative idea:
UA Співпраця з ukrarmor почалася у березні 2024 року. За цей час ми оновили візуальну комунікацію, зробивши її більш впізнаваною та унікальною, розробили SMM-стратегію, у якій переосмислили класичний підхід до контенту в ніші. У квітні 2024 постала цікава задача: обіграти святкування другої річниці бренду так, аби привернути максимальну увагу та підтвердити імідж найкрутішого виробника військового спорядження в Україні. Ми одразу зрозуміли, що найкращим рішенням буде донат на допомогу нашим захисникам. Але куди, кому? Великим фондам донатять регулярно, але й цього недостатньо. А що казати про звичайних волонтерів? Зборів стає більше, закривати їх дедалі складніше. Саме тому вирішили донатити на багато різних зборів: великих і маленьких, які підкаже нам наша авдиторія, і водночас долучити їх до створення UGC, що допоможе зробити нашу активність більш віральною та помітною. Так і народилася ідея конвертувати відтискання у донати від ukrarmor. Для старту активації створили Reels, головним героєм якого став сам клієнт. У ролику пояснили авдиторії прості правила: людям потрібно було лише зняти свої відтискання у Stories, відмітити наш Instagram-аккаунт і відправити посилання на свій збір. Ми ж рахували кількість відтискань, множили їх на 10 і донатили цю суму. А знаєте як відрізнити справді круту активацію від просто крутої? Аудиторія стає не просто її учасниками, а перетворюється на повноцінних співавторів. Так нам прилетів коментар від підписника: «На скільки помножите відтискання, якщо робити їх у броні?» А ми і відповіли: «На 20! І на 50, якщо зробите це у броні ukrarmor!». Всього за три дні, поки тривала активність, нам вдалося залучити 1800+ учасників, які навідтискалися 92 706 разів, чим допомогли підтримати величезну кількість точкових зборів на загальну суму 938 610 грн. Якщо ж казати про SMMні здобутки, то за 72 години наш допис отримав: 505 405 охоплень, з яких 385 548 — органіка; 8566 лайків; 5056 поширень; а залучення аудиторії (ER) сягнуло 21,65%. ENG Collaboration with ukrarmor began in March 2024. Since then, we’ve refreshed the brand’s visual communication, making it more recognizable and unique, and developed a new SMM strategy that reimagined the traditional content approach within the niche. In April 2024, an exciting challenge emerged: to creatively celebrate the brand’s second anniversary in a way that would attract maximum attention and reinforce its image as the coolest military gear manufacturer in Ukraine. We immediately knew the best solution was to donate in support of our defenders. But where, and to whom? Large foundations receive regular donations — and even that’s not always enough. But what about individual volunteers? Fundraisers are becoming more frequent, but harder to close. That’s why we chose to donate to a wide range of fundraisers — big and small — recommended by our audience. At the same time, we wanted to involve them in creating UGC to help make the campaign more viral and visible. And that’s how the idea was born: turning push-ups into donations from ukrarmor. To kick off the activation, we created a Reels video featuring the customer as the main character. It explained the simple rules to our audience: participants had to record themselves doing push-ups, post the video in their Stories, tag our Instagram account, and send us a link to their fundraiser. We then counted the push-ups, multiplied the number by 10, and donated that amount. And how do you know an activation is truly great — not just good? When the audience doesn’t just participate but becomes co-creators. One follower asked: “How much will you multiply the push-ups if I do them in armor?” And we replied: “20! And 50 if you do it in ukrarmor gear!” In just three days of the campaign, we engaged over 1,800 participants, who collectively completed 92,706 push-ups — helping support dozens of targeted fundraisers with a total donation amount of 938,610 UAH. As for the SMM results, in 72 hours, our post received: 505,405 reach, with 385,548 being organic reach. 8,566 likes. 5,056 shares. And the audience engagement (ER) reached 21.65%